Bu yazımızda Hırvatistan vizesi işlemlerinin güncel durumu ve seyri üzerine siz değerli ziyaretçilerimize kapsamlı bir bilgilendirme yapmayı hedefliyoruz. Öncelikle Hırvatistan’a seyahat planı bulunan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarımızın Hırvatistan vize işlemleri ne ilişkin kafalarındaki temel soru işaretlerini ve meraklarını farklı başlıklar altında gidermeye çalışalım.
2023 yılı itibariyle Schengen üye ülkeler arasına katılan Hırvatistan Cumhuriyeti’ne seyahat etmek isteyen bordo pasaport sahibi Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarımızın Schengen vizesi almaları gerekmektedir. Hususi (yeşil), hizmet (gri) ve diplomatik (kırmızı) pasaport sahibi vatandaşlarımız ise 6 ayda 90 güne kadarki kalışlar için Hırvatistan Schengen vizesinden muaftırlar.
Resmi adıyla Hırvatistan Cumhuriyeti, Avrupa’da Orta Avrupa, Balkanlar ve Akdeniz’in kesişme noktasında bulunan ve özellikle yaz aylarında dünyanın farklı bölgelerinden turist akınına uğrayan bir ülkedir. Tarihi ve eşsiz güzellikteki sahilleri, adaları ile Hırvatistan her zaman gözde bir ülke olagelmiştir. Ülkemizden düzenlenen ve özellikle araçla yapılan
Balkan turlarında Hırvatistan çoğu zaman kapsam dahilindedir.
Avrupa Birliği (AB) üyesi olan Hırvatistan uyum şartlarını tamamlayarak Schengen ülkeleri arasına 2023 yılından itibaren kabul edilmiştir. Vatandaşlarımızın daha önce kendi ülke vizesine başvuru yaparak veya geçerli çok girişli Schengen vizeleriyle seyahat ettiği Hırvatistan’ın Schengen ülkeleri arasına katılmasıyla birlikte Hırvatistan vizesi artık Schengen vizesi olarak anılmaya başlandı.
Hırvatistan Schengen vize başvurularında öncelikli koşul vize başvuru sürecini evraklar ve pasaportun yanyana gelmesinden ibaret görmemektir. Genel olarak tüm Schengen vize başvurularında gösterilmesi gereken bu hassasiyet Hırvatistan vize başvurularında iki kat önem kazanmaktadır. Hırvatistan Konsolosluğu, turistik, ticari, aile-akraba-arkadaş, kültürel, kısa süreli eğitim veya sportif amaçlarla yapılan 6 ayda maksimum 90 gün kalış hakkı tanıyan kısa süreli C tip Schengen vize başvurularında her daim ince eleyip sık dokuyan bir konsolosluk olmasıyla tanınır. Hırvatistan vizesi almak zor mu?
Hırvatistan Konsolosluğu’nun vize uyum kriterlerine uygun doğru ve eksiksiz bir başvuru yapılması durumunda Hırvatistan Schengen vizesi almak zor olmayacaktır. Hırvatistan Konsolosluğu doğru başvuru prosedürü ve adımları takip edildiğinde genel olarak vize veren bir konsolosluktur.
Hırvatistan vize başvuru süreçlerinde Hırvatistan Konsolosluğu’nun değerlendirme kriterleri, vize başvuru evraklarının konsolosluğun dikkatine sunuluş biçimi ve konsolosluk değerlendirme aşamaları bazı özgünlükler içermektedir.
Hırvatistan Cumhuriyeti’nin 2023 yılı Ocak ayı itibariyle Schengen Devletler Topluluğu’na kabul edilmesiyle birlikte Hırvatistan 27. Schengen üye ülkesi olmuştur. Hırvatistan Schengen vize başvurusunda bulunup vize almış Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarımız bu vizeyle diğer Schengen ülkelerine seyahat etme hakkında sahiptirler.
Hırvatistan Schengen vize başvurularında parmak izi (biometrik veri ibrazı) beyanında bulunmanız zorunludur. Hırvatistan Schengen üyesi bir ülke olduğu için Hırvatistan Schengen vize başvurunuz sırasındaki vereceğiniz parmak izi Schengen sistemine işlenecektir. Hırvatistan vize başvuruları sırasında beyan edilen parmak izleri 5 yıl süreyle geçerli olacaktır.
Hırvatistan Schengen vize başvurularında yetki alanı ayrımı vardır. Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, İstanbul, Yalova, Kocaeli, Sakarya, Düzce, Çanakkale, Balıkesir, Antalya, Bursa, Bilecik, Kütahya, Manisa, İzmir, Uşak, Aydın, Denizli, Muğla ve Burdur illerinde ikamet edenler İstanbul, İzmir, Bursa ve Antalya’daki Hırvatistan vize başvuru merkezlerinden başvurularını yapabilirler. Bu başvurular Hırvatistan İstanbul Başkonsolosluğu tarafından değerlendirilip karara bağlanır.
Geriye kalan diğer illerde ikamet eden başvuru sahipleri Hırvatistan Schengen vize başvurularını Ankara ve Gaziantep’teki vize başvuru merkezlerimizden yapmalıdırlar.
Hırvatistan Ankara Büyükelçiliği’nin kabul ettiği ülkeler Afganistan, Azerbaycan, Kırgızistan, Tacikistan, Türkmenistan, Özbekistan’dır.
Hırvatistan Schengen vize işlemleriyle ilgili izlenmesi gereken başvuru prosedürleri diğer ülkelere göre kendine özgü bazı farklılıklar içerir. Türkiye’den yapılan Hırvatistan vize başvurularında yetki alanı ayrımı olmakla birlikte tüm vize başvurularında verilecek kararlar Hırvatistan İstanbul Başkonsolosluğu ve Hırvatistan Ankara Büyükelçiliği vize bölümleri tarafından incelenir ve vize başvurularıyla ilgili tüm inisiyatif bu iki merciye aittir. Hırvatistan vizesi nasıl alınır?
Hırvatistan Schengen vizesi almak için başvuru evraklarınızı Hırvatistan Konsolosluğu tarafından yetkilendirilmiş olan Hırvatistan vize başvuru merkezilerine randevu günü ve saatinde teslim etmeniz gerekmektedir.
Hırvatistan Schengen vize başvurunuzu planlanan seyahat tarihinizden en az 6 ay önce yapabilirsiniz. Hırvatistan Konsolosluğu 6 aylık zaman diliminde maksimum 90 gün kalış hakkı tanıyan turistik, ticari, aile-akraba-arkadaş ziyareti vize başvurularında başvuru günü ile seyahat tarihi arasında 15 günlük bir süre bulunmasını talep etmektedir. Bu nedenle Hırvatistan seyahatiniz için vize başvurunuzu seyahat tarihinden en geç 1 ay önce yapmanızı tavsiye ederiz.
Hırvatistan vize başvurusunda bulunmadan önce seyahat amacınıza uygun olarak vize kategorinizi isabetli biçimde belirlemek ilk önemli aşamadır. Seyahat amacınıza uygun vize kategorinizi belirlemeniz Hırvatistan vize başvurusunun olumlu sonuçlanmasında büyük fayda sağlar. Hırvatistan’a 6 ayda 90 günü aşmayan kalışlar için tercih edilmesi gereken vize tipi Hırvatistan C tipi vize başvurusudur. Hırvatistan vize başvurusu için gerekli evraklar ise seyahatinizin amacına göre (turistik, ticari, aile ziyareti, kısa süreli eğitim vb.) göre değişiklik gösterir.
Hırvatistan vize başvurusu için atılması gereken ikinci adım Hırvatistan vize evraklarının seçmiş olduğunuz vize türüne ve gidiş amacınıza uygun olarak eksiksiz biçimde hazırlanmasıdır. Hırvatistan vize başvurusu için konsolosluğa sunulacak evraklar okunur ve anlaşılır olmalıdır.
Hırvatistan vize başvuru formunun eksiksiz biçimde online ortamda doldurulması kritik önemdedir. İngilizce doldurulması gereken Hırvatistan vize başvuru formunda kişisel bilgilerin güncel durumunuzun yer alması önemlidir.
Hırvatistan vize başvuru evraklarınızın konsolosluğa teslim edilmesi için randevu prosedürünü takip etmek zorunludur. Hırvatistan online vize başvuru formunu doldurarak biometrik parmak izi verilerinizi beyan etmek için en yakın gün ve tarihe vize randevunuzu oluşturmanız gerekmektedir.
Hırvatistan vize başvuru merkezine belirlenen tarih ve saatte vize başvuru evraklarınızı sunmak için gitmeniz gerekmektedir. Hırvatistan vize randevu saatinizden 15 dakika önce başvuru için hazır bulunmanızı tavsiye ederiz. Hırvatistan vize başvurunuzun ardından pasaportunuz ve diğer evraklarınız konsolosluk tarafından değerlendirilecek ve pasaportunuzu teslim almaya gitmeniz gerekecektir.
Hırvatistan Vize ücretleri konsolosluk vize harçları, başvuru merkezi koordinasyon ücretleri ve eğer herhangi bir vize acentesinden vize danışmanlığı alınıyorsa danışmanlık hizmet bedelinden oluşmaktadır. Hırvatistan vize başvurularında tercihe bağlı olarak ek hizmetlerden yararlanmak isteyen başvuru sahipleri farklı hizmetler için farklı tutarlar ödemek durumundadırlar.
Hırvatistan konsolosluk harcı 12 yaşını doldurmuş başvuru sahipleri için 80 Euro olup Hırvatistan vize başvuru merkezi koordinasyon ücreti 27 Euro’dur. Hırvatistan vize başvurularında tüm başvuru sahipleri vize başvuru merkezi ücretini ödemek zorundadır.
Hırvatistan Turistik Vize Ücreti: 107 €
Hırvatistan Ticari Vizesi Ücreti: 107 €
Hırvatistan Aile, Akraba, Arkadaş Ziyareti Vizesi Ücreti: 107 €
Hırvatistan Fuar Ziyareti Vizesi Ücreti: 107 €
Hırvatistan Kültürel Vize Ücreti: 107 €
Hırvatistan Konferans Vizesi Ücreti: 107 €
Hırvatistan Schengen vizesi başvuru danışmanlık hizmeti almanız durumunda vize prosedürüyle ilgili bazı katılıkları kolay biçimde aşıp ihtiyacınız olan Hırvatistan vizesine zahmetsiz biçimde kavuşabilirsiniz.
Acente aracılığıyla Hırvatistan vize başvurusunda bulunmak size pek çok açıdan kolaylık sağlar.
-Hırvatistan vize danışmanlığı almanız durumunda tüm başvuru sürecini acentenize emanet etmiş olursunuz.
-Hırvatistan vize başvuru formu online olarak acenteniz tarafından eksiksiz doldurulur.
-Hırvatistan vize başvurularında konsolosluk tarafından talep edilebilecek ek evraklar, konsolosluk işleyişiyle ilgili güncel gelişmeler konusunda acenteniz tarafından bilgilendirilirsiniz.
-Hırvatistan vizesi için gerekli evraklar arasında bulunan gidiş-dönüş uçak biletiniz eğer satın alma yapmadıysanız acenteniz tarafından tamamlanacaktır.
-Hırvatistan vizesi danışmanlık hizmeti almanız durumunda pasaportunuzun işleme aldırılması ve teslim alınması acentenizin sorumluluk alanında olur.
-Hırvatistan vize ücretleri arasında yer alan acente hizmet bedelleri 50 – 80 Euro arasında değişiklik göstermektedir.
Hırvatistan vize başvurularında randevu prosedürü zorunlu olarak işletilmesi gereken bir süreçtir. Hırvatistan Konsolosluğu randevusuz herhangi bir başvuruyu kabul etmemektedir. Hırvatistan vize randevunuzu almadan önce aşağıdaki hususları dikkatle gözden geçirmek yararınıza olacaktır.
Hırvatistan vizesi randevusu alırken öncelikle mevcut pasaportunuzun geçerlilik süresi ve tahribata uğramamış olmasını kontrol etmek yararınıza olacaktır. Bu nedenle Hırvatistan vize başvurusunda bulunacak kişilerin pasaport geçerlilik sürelerinin minimum 1 yıl olmasını tavsiye ederiz.
Hırvatistan vize randevunuzu oluşturmak için mevcut pasaportunuzun geçerlilik tarihi planlanan seyahatin dönüş tarihinden itibaren en az 3 ay geçerli olmak durumundadır. Pasaportunuz Hırvatistan vize randevu şartlarını sağlamadığı taktirde online vize randevusu oluşturmak ve başvurunuzu takvimlemek ne yazık ki mümkün olmayacaktır. Hırvatistan vize randevu sistemine pasaport bilgilerini girdiğiniz anda pasaportunuzun geçerlilik süresi şartları karşılamıyorsa sistem size randevu vermeyecektir.