Hırvatistan’a kısa süreli iş görüşmesi, toplantı veya fuar ziyareti amacıyla seyahat etmek isteyen başvuru sahiplerinin alması gereken vize Hırvatistan ticari vizesidir. Hırvatistan’a ticari amaçlı seyahat etmek isteyen vatandaşlarımızın Hırvatistan vize başvurusunda bulunmaları gerekmektedir. Bulgaristan, Kıbrıs Rum Kesimi ve Romanya ulusal vizesine ve oturma iznine sahip olanların Hırvatistan vize başvurusunda bulunmadan ülkeye seyahat etmeleri mümkündür. Hırvatistan ticari vizesi başvuruları hakkında verilecek kararlar Hırvatistan Konsolosluğu ve Hırvatistan Büyükelçiliği’nin inisiyatifi altındadır.
Hırvatistan ticari vize almak isteyen vatandaşlarımız Hırvatistan Konsolosluğu’nun belirlediği vize başvuru prosedürlerine uymak durumundadırlar. Hırvatistan ticari vizesi almak için pasaportunuz ve diğer başvuru evraklarının Hırvatistan vize başvuru merkezine randevu günü ve saatinde teslim edilmesi gerekmektedir. Hırvatistan ticari vizesi almak için izlenmesi gereken 5 temel basamak vardır.
Hırvatistan vize başvurusunda bulunmadan önce ticari ziyarete uygun olarak vize kategorinizi isabetli biçimde belirlemek ilk önemli aşamadır. Seyahat amacınıza uygun vize kategorinizi belirlemeniz Hırvatistan vize başvurusunun olumlu sonuçlanmasında büyük fayda sağlar.
Hırvatistan ticari vize başvurusu için atılması gereken ikinci adım Hırvatistan vize başvuru evraklarının seçmiş olduğunuz vize türüne ve gidiş amacınıza uygun olarak eksiksiz biçimde hazırlanmasıdır. Hırvatistan vize başvurusu için konsolosluğa sunulacak evraklar okunur ve anlaşılır olmalıdır. Hırvatistan’da ziyaret edeceğiniz şirketten ticari davet yazısını talep edin.
Hırvatistan vize başvuru formunun eksiksiz biçimde doldurulması kritik önemdedir. İngilizce veya Türkçe doldurulması gereken Hırvatistan vize başvuru formunda kişisel bilgilerin güncel durumunuzun yer alması önemlidir. Hırvatistan ticari davetiyesi üzerinde davet eden şirkete ait bilgilerin eksiksiz yazılmasına önem verin.
Hırvatistan vize başvuru evraklarınızın konsolosluğa teslim edilmesi için randevu prosedürünü takip etmek zorunludur. Hırvatistan online vize başvuru formunu doldurarak biometrik parmak izi verilerinizi beyan etmek için en yakın gün ve tarihe vize randevunuzu oluşturmanız gerekmektedir.
Hırvatistan vize başvuru merkezine belirlenen tarih ve saatte vize başvuru evraklarınızı sunmak için gitmeniz gerekmektedir. Hırvatistan vize randevu saatinizden 15 dakika önce başvuru için hazır bulunmanızı tavsiye ederiz. Hırvatistan vize başvurunuzun ardından pasaportunuz ve diğer evraklarınız konsolosluk tarafından değerlendirilecek ve pasaportunuzu teslim almaya gitmeniz gerekecektir.
Hırvatistan ticari vize başvurusunda bulunmak için öncelikle Hırvatistan’daki iş ortağınız veya ticari partnerinizden garanti mektubunun orijinal olarak alınması gerekmektedir. Bu davet yazısının Hırvatistan’daki şirketin antetli kağıdına kaşeli ve imzalı olarak hazırlanması önem taşımaktadır.
Hırvatistan ticari davetiyesinin içeriğinde başvuru sahibinin pasaport bilgileri, ülkeye hangi tarihlerde ve ne amaçla geleceği belirtilmelidir. Hırvatistan’dan gelecek davet yazısının yanısıra başvuru sahibinin mevcut çalışma durumuna göre evrakların başvuru dosyasında bulunması gerekmektedir. Benzer şekilde Hırvatistan’a fuar ziyareti ve katılımı amacıyla seyahat etmek isteyen başvuru sahiplerinin fuar katılım belgelerini ve giriş kartlarını barkodlu olarak temin etmeleri önem taşımaktadır.
Hırvatistan’a ticari amaçlı seyahat etmek isteyen başvuru sahipleri Hırvatistan ticari vize başvuru evraklarını gidiş amaçlarına ve mesleki durumlarında göre ibraz etmek durumundadırlar. Hırvatistan ticari vize başvuru evrakları kişinin çalışma ve düzenli gelir durumuna göre farklılıklar göstermektedir. Mevcut çalışma durumunuz aşağıda belirtilenlerden farklılık içeriyorsa müşteri temsilcilerimizi bilgilendirmeyi unutmayınız.
Aşağıda sizler için temel bazı başlıklar altında temin edilmesi gereken evrakların listesini detaylı ve Hırvatistan Konsolosluğu’nun belirlediği çerçeveye göre dikkatinize sunuyoruz.
-Hırvatistan’dan Tüzel kişi tarafından Garanti Mektubu : orijinal olarak sunulmalıdır (eğer Dışişleri Bakanlığı’nda muhafaza ediliyorsa kopyası olabilir) http://tr.mvep.hr/files/file/obrasci/JamstvenoPismoPravnaOsoba.pdf adresinden doldurulmuş. Garantör – Hırvatistan’daki tüzel kişi – yetkili kişi tarafından imzalı ve mühürlü resmi belge sunmalıdır. Garanti Mektubu ile birlikte garantöre ait gelir evrakları (BON 1 ya da BON 2 Formu, ya da Ticaret Mahkemesi tarafından onaylı gelir evrakları).
-Fuara katılacaksa: Fuara giriş kartı ya da katılıma ilişkin belge
-Pasaport-eski pasaportlar (Planlanan Hırvatistan seyahatinin dönüş tarihinden itibaren en az 6 ay geçerli olmalıdır)
-Hırvatistan vize başvuru formu
-Uçak bileti ve otel rezervasyonları (Gidiş-dönüş)
-2 adet biometrik fotoğraf (Güncel, 3,5cm×4,5 cm ölçülerinde, beyaz fon üzerine)
-Tam vukuatlı nüfus kayıt örneği (aile ve adres bilgileri içeren belge detaylı olarak e-devlet şifresiyle alınmalıdır)
-İkamet belgesi (E-devlet şifrenizle temin edebilirsiniz)
-Kimlik fotokopisi
-En az 30.000 Euro teminatlı ve seyahat tarihlerini kapsayan yurtdışı seyahat sağlık sigortası
Hırvatistan ticari vizesi almak isteyen ve vize danışmanlık hizmeti talep etmek için şirketimize ulaşan pek çok kişi tarafından en çok sorulan bu sorudan biri budur.
Hırvatistan’a vize almak isteyen başvuru sahipleri Hırvatistan ticari vizesi almanın zor olduğundan yakınır. Ancak Hırvatistan vize başvurunuzu gidiş amacınıza uygun yapıp mevcut çalışma ve düzenli gelir durumunuzu saydam biçimde sunmanız durumunda genel olarak vize alabilirsiniz.
Hırvatistan ticari vize ücretleri konsolosluk vize harçları, başvuru merkezi koordinasyon ücretleri ve eğer herhangi bir vize acentesinden vize danışmanlığı alınıyorsa danışmanlık hizmet bedelinden oluşmaktadır. Hırvatistan ticari vize başvurularında tercihe bağlı olarak ek hizmetlerden yararlanmak isteyen başvuru sahipleri farklı hizmetler için farklı tutarlar ödemek durumundadırlar.
2022 yılı itibariyle Hırvatistan ticari vize konsolosluk harcı 80 Euro olup Hırvatistan vize başvuru merkezi koordinasyon ücreti 27 Euro’dur
Hırvatistan vize başvuru merkezi VFS Global servis bedeli ödemeleri Euro cinsinden yapılmaktadır.
Hırvatistan ticari vize ücretlerinin tablosu aşağıdaki gibidir. Belirttiğimiz tutarlar acente hizmet bedellerini kapsamamakta, yalnızca Hırvatistan konsolosluk harç ve başvuru merkezi servis bedellerini içermektedir.
Hırvatistan Ticari Vize Başvuru Ücreti: 107 €
Hırvatistan Fuar Ziyareti Vize Ücreti: 107 €
Hırvatistan ticari vize başvurularında vize işlem süreleri diğer ülkelere göre farklıdır. Hırvatistan VIP vize başvuru hizmeti almayan başvuru sahipleri için Hırvatistan ticari vize işlemleri resmi bilgilendirmeye göre 15 işgünü sürmektedir. Hırvatistan Konsolosluğu’nun çalışma ve randevu yoğunluğuna göre bu işlem süresi konsolosluk inisiyatifiyle daha da kısalabilir. Bu nedenle Hırvatistan ticari vize başvurunuz için randevunuzu seyahat tarihinizden en az 1 ay öncesine takvimlemeniz gerekmektedir.