Fransa Fuar Vizesi

Fransa Fuar Vizesi Almak Zor Mu?

Fransa Fuar Ziyareti Vizesi Nasıl Alınır?

Fransa Fuar Ziyareti Vizesi İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?

Fransa Fuar Vizesi Kaç Günde Çıkar?

Fransa Fuar Vizesi Ücreti Ne Kadar?

Fransa’nın çeşitli kentlerinde farklı sektörlere ve iş kollarına hitap eden fuar organizasyonları yılın çeşitli aylarına yayılarak düzenlenmektedir. Türkiye’de farklı sektörlerde faaliyet gösteren şirketlerin çalışanları ve yöneticileri Fransa fuar ziyareti vizesi başvuru talebinde bulunmaktadır.

Fransa’daki bir fuarı katılımcı olarak ziyaret etmek, fuarda stand açmak veya fuar alanındaki bir standın kurulumu amacıyla seyahat etmek isteyen başvuru sahiplerinin izlemesi gereken vize başvuru prosedürü kendine has bazı özellikler taşımaktadır.

Fransa’ya fuar katılımı amacıyla yapılacak Fransa Schengen vize başvurusu Fransa ticari vizesi kapsamında değerlendirilmektedir.

Fransa’daki bir şirketle yapılacak kısa süreli ticari görüşme veya eğitim için Alman şirketinden davet yazısı alınması gerekirken Fransa fuar ziyareti vize başvurularında ise fuar katılımına dair detaylar vize başvuru aşamasında kanıtlanmalıdır.

Fransa Fuar Vizesi Almak Zor Mu?

Fransa’ya fuar ziyareti veya katılımı amacıyla seyahat planlayan başvuru sahipleri ticari Schengen vize başvurusunda bulunmak durumundadırlar.

Schengen üye ülkelerde 6 aylık zaman diliminde maksimum 90 gün kalış hakkı tanıyan C tipi Schengen vize başvuruları hakkında verilecek kararlar Fransa Konsoloslukları ve Fransa Büyükelçiliği’nin inisiyatifi altındadır. Fransa fuar vizesi başvurunuzu Schengen kuralları doğrultusunda planlanan seyahat tarihinizden 6 ay önce yapma hakkınız vardır.

Gidiş amacınıza uygun bir başvuru yaptığınızda Fransa fuar vizesi alınması zor bir vize olmayacaktır.

Fransa Fuar Ziyareti Vizesi Nasıl Alınır?

Fransa’da fuara katılmak veya fuarda stand açmak için gerekli vizenin nasıl alınacağı konusunda dikkatli ve titiz bir çalışma yürütülmelidir.

Davetiyeli olarak yapılan Fransa ticari vize başvurularından farklı olarak Fransa fuar vizesi başvurularında fuar katılımına dair sektörel uyumluluk, fuar organizasyonuna katılımın kapsamı vize başvuru evraklarında da farklılıklara neden olmaktadır.

Fransa fuar vizesi almak için ticari kapsamdaki bu alt vize kategorisi konusunda uzman bir danışmanlık şirketinden destek alabilirsiniz. Fransa fuar vizesi başvurularındaki en büyük zorluk alanı stand tasarım, kurulum ve söküm hizmeti veren şirketlerin teknik personel için vize taleplerinde ortaya çıkmaktadır.

İstihdam biçimlerinin farklılaşması nedeniyle bu kişilerin Fransa fuar vizesi başvurularında iki kat dikkat gösterilmesi gerekmektedir. Fransa fuar ziyareti vize başvuru şartlarının sağlanması durumunda bu vizeyi almak zor olmayacaktır.

Fransa’ya fuar ziyareti, katılımı veya stand kurulumu-sökümü amacıyla seyahat etmek isteyen başvuru sahiplerinin ilgili fuara katılım belgelerini ve ziyaretçi giriş kartlarını barkodlu olarak online ortamda temin etmeleri önem taşımaktadır. Fuarda kurulacak stand veya standların montajı ve demontajı için fuar alanında bulunması gereken personellerin fuar başlangıç tarihinden önce fuar alanına girişlerini belgeleyen tarihli kartları mutlaka çıkarılmalıdır.

Fransa’da düzenlenen fuarda stand açılacaksa standın krokisi, fuar organizasyon şirketine yapılan ödemenin dekontu, fuar organizasyonuyla yapılan sözleşmeler ve ödemeler de dosyaya eklenmelidir.

Fuar organizasyonuna stand için ödeme yapan ve standı açılacak ana şirket ile stand tasarım, kurulum ve söküm işlemleri için yüklenici görevi gören şirket arasındaki sözleşmeler Fransa fuar vizesi için kritik önemdedir.

Fransa fuar ziyareti vize başvuruları için randevu alınması zorunludur. Fransa Konsolosluğu, randevusuz herhangi bir işlemi kabul etmemektedir.

Fransa vizesi almak isteyen vatandaşlarımız Fransa vize işlemlerinde Fransa Konsolosluğu’nun belirlediği vize başvuru prosedürlerine uymak durumundadırlar. Fransa vizesi almak için pasaportunuz ve diğer başvuru evraklarının Fransa vize başvuru merkezine randevu günü ve saatinde teslim edilmesi gerekmektedir. Fransa vizesi almak için izlenmesi gereken 5 temel basamak vardır.

1-Fransa vize başvuru kategorinizi belirleyin!

Fransa fuar vizesi başvurusunda bulunmadan önce seyahat amacınıza uygun olarak vize kategorinizi isabetli biçimde belirlemek ilk önemli aşamadır. Seyahat amacınıza uygun vize kategorinizi belirlemeniz Fransa fuar ziyareti vize başvurusunun olumlu sonuçlanmasında büyük fayda sağlar. Fransa’ya 6 ayda 90 günü aşmayan kalışlar için tercih edilmesi gereken vize tipi Fransa C tipi Schengen vize başvurusudur. Fransa fuar ziyareti vize başvurusu için gerekli evraklar ise gidiş amacınıza göre şekillenir.

2-Fransa vize başvuru evraklarınızı hazırlayın!

Fransa fuar ziyareti vize başvurusu için atılması gereken ikinci adım Fransa vize evraklarının seçmiş olduğunuz vize türüne ve gidiş amacınıza uygun olarak eksiksiz biçimde hazırlanmasıdır. Fransa vize başvurusu için konsolosluğa sunulacak evraklar okunur ve anlaşılır olmalıdır.

3-Fransa vize başvuru formunu doldurun

Fransa vize başvuru formunun eksiksiz biçimde online ortamda doldurulması kritik önemdedir. İngilizce veya Fransızca doldurulması gereken Fransa vize başvuru formunda kişisel bilgilerin güncel durumunuzun yer alması önemlidir.

4-Fransa vize randevunuzu alın

Fransa vize başvuru evraklarınızın konsolosluğa teslim edilmesi için randevu prosedürünü takip etmek zorunludur. Fransa online vize başvuru formunu doldurarak biometrik parmak izi verilerinizi beyan etmek için en yakın gün ve tarihe vize randevunuzu oluşturmanız gerekmektedir.

5-Fransa vize başvurunuzu yapın

Fransa vize başvuru merkezine belirlenen tarih ve saatte vize başvuru evraklarınızı sunmak için gitmeniz gerekmektedir. Fransa vize randevu saatinizden 15 dakika önce başvuru için hazır bulunmanızı tavsiye ederiz. Fransa vize başvurunuzun ardından pasaportunuz ve diğer evraklarınız konsolosluk tarafından değerlendirilecek ve pasaportunuzu teslim almaya gitmeniz gerekecektir.

Fransa Fuar Ziyareti Vizesi için Gerekli Evraklar

Fransa fuar vizesi başvurusunda bulunacak kişinin şirket çalışanı, sözleşmeli çalışan veya şirket sahibi-ortağı olma durumuna göre vize başvuru evrakları değişiklik göstermektedir. Fransa fuar vizesi başvuru sahibi özel bir şirket bünyesinde sigortalı olarak çalışıyor ise SGK barkodlu 4A işe giriş bildirgesi, son 3 aylık maaş bordroları (kaşeli ve ıslak imzalı), SGK barkodlu 4A hizmet dökümü (e-devlet şifresiyle temin edilebilir), şirket izin-görevlendirme yazısı başvuru dosyasında mutlaka bulunması gereken evraklardır.

SGK uzun barkodlu işe giriş bildirgeniz ve maaş bordrolarını çalıştığınız işyerinin ilgili biriminden alabilirsiniz.

Fransa fuar ziyareti için vize almak isteyen şirket ortakları ve sahiplerinin ise mevcut durumlarını şirket evrakları ile kanıtlamaları zorunludur. Bu nedenle şirket ortaklığı veya sahipliğinin göründüğü güncel ticaret sicil gazetesi ile şirketin faaliyet gösterdiği ilde kayıtlı olduğu Ticaret Odası’ndan güncel tarihli faaliyet belgesi, güncel vergi levhası ve şirkette imza yetkisi varsa bunu ispat edecek imza sirküleri fotokopilerinin konsolosluğun dikkatine sunulması gerekir.

Fransa’ya fuar ziyareti için vize alacak şirket ortakları-sahipleri ile özel şirket çalışanlarının her koşulda beyan etmesi gereken evraklardan biri ise seyahat süresince masrafları karşılayabileceğini gösteren şirket banka hesap özetidir. Başvuru sahibinin çalıştığı veya ortağı olduğu şirket, gidiş amacı ticari olduğu için sponsor konumundadır ve turistik vize başvurularından farklı olarak bu sponsorluğu-garantörlüğü şirket banka hesap özeti sunarak ispatlamaktadır.

Fransa fuar vizesi başvurunuz sırasında çalıştığınız veya ortağı olduğunuz şirketin banka hesap özetini son 3 aylık hareketliliği gösterecek şekilde ıslak imzalı ve kaşeli olarak almayı unutmayınız. Fransa fuar vizesi başvurunuz sırasında bakiyesiz banka hesap özetleri beyan etmemeye özen gösteriniz. Bakiyesiz banka hesap özetleri sunmanız durumunda başvurunuz sırasında dosyanız işleme alınmayabilir veya konsolosluk aşamasında vize reddiyle karşılaşabilirsiniz. Şirket banka hesabınızın alındığı tarihte en az 30.000 TL bakiye bulunmasına ve başvuru tarihinden en geç 10 gün önce alınmış olmasına dikkat ediniz.

Fransa ticari başvurunuz için konsolosluklar ve elçiliklerin vize başvuru kriterleri ve belirlenen evraklara uygun bir prosedür izlenmesine mutlaka dikkat edilmelidir. Bu prosedürlere hassasiyetle dikkat edilmemesi durumunda Fransa fuar vizesi başvurunuzun reddedilme olasılığını gözden kaçırmayınız.

Çalışmayanlar ve Emekliler İçin Fransa Fuar Vizesi

Bazı başvuru sahiplerinin Fransa fuar vizesi başvurularında sunması gereken evraklar kişilerin özgün durumları nedeniyle yukarıdaki koşulları yakalayamayabilir. Örneğin Türkiye’deki şirket tarafından Fransa’ya ticari amaçla gönderilmek istenen başvuru sahibi emekli veya sigortalı olarak herhangi bir biçimde çalışmıyor olabilir. Bu gibi durumlarda başvuru sahibinin şirketle arasındaki iş ilişkisini kanıtlayan noter onaylı iş sözleşmesi veya belirli-belirsiz süreli iş sözleşmesi sunulması gerekir. Fransa fuar vizesi başvurunuz sırasında konsolosluğa net ve tutarlı beyanlarda bulunmak oldukça önemlidir. Başvuru sahibi ile şirket arasında yapılacak bu tür sözleşmelerde danışmanlık sözleşmesinin süresi, kapsamı ve aylık olarak ne kadar ücret karşılığında anlaşıldığı detaylı olarak yazılmalıdır.

Fransa Fuar Vizesi İçin Gerekli Evraklar
  • Fransa’daki fuara sadece ziyaretçi olarak gidiliyorsa üzerinde ad-soyad ve tarihler yazılı barkodlu ziyaretçi giriş kartı
  • Fransa’daki fuara stand kurulumu amacıyla gidiliyorsa kurulum sözleşmeleri, standın krokisi ve fuar organizasyonuna yapılan ödemenin faturası
  • Fransa vize başvuru formu (Çevrimiçi olarak eksiksiz doldurulmuş ve imzalı olmalıdır)
  • Vize Talep Dilekçesi (Konsolosluğa hitaben Türkçe, Fransızca veya İngilizce olarak kaleme alınmış dilekçe ıslak imzalı olarak hazırlanmalıdır. Seyahat tarih aralıkları ve gidiş amacı belirtilmelidir)
  • Pasaport-eski pasaportlar (Planlanan Fransa seyahatinin dönüş tarihinden itibaren en az 3 ay geçerli olmalıdır)
  • 2 adet biometrik fotoğraf (Güncel, 3,5×4,5 cm ölçülerinde, beyaz fon üzerine yeni çekilmiş)
  • Otel ve uçak rezervasyonları (Gidiş-dönüş tarihleriyle uyumlu olmalıdır.)
  • Tam vukuatlı nüfus kayıt örneği (aile ve adres bilgileri içeren belge detaylı olarak e-devlet şifresiyle alınmalıdır)
  • İkamet belgesi (E-devlet şifrenizle temin edebilirsiniz)
  • Kimlik fotokopisi
  • En az 30.000 Euro teminatlı yurtdışı seyahat sağlık sigortası (Planlanan seyahat süresini kapsamalıdır)

Mesleki Duruma Göre Evraklar 

Şirket Sahipleri-Ortakları
  • Şirket yazısı (Konsolosluğa hitaben Türkçe, Fransızca veya İngilizce olarak kaleme alınmış dilekçe şirketin antetli kağıdına kaşe ve ıslak imzalı olarak hazırlanmalıdır. Seyahat tarih aralıkları ve gidiş amacı belirtilmelidir)
  • Güncel tarihli şirket evrakları (Orijinal veya e imzalı güncel faaliyet belgesi, ticaret sicil gazetesi, vergi levhası, imza sirküleri fotokopileri)
  • Şirket Banka hesap özeti (Son 3 aylık hareketliliği gösteren, en az 30.000 TL  bakiyeli, kaşe, ıslak imzalı ve banka imza sirküleri fotokopisi ile)
Şahıs Şirketi Sahipleri
  • Şirket yazısı (Konsolosluğa hitaben Türkçe, Fransızca veya İngilizce olarak kaleme alınmış dilekçe şirketin antetli kağıdına kaşe ve ıslak imzalı olarak hazırlanmalıdır. Seyahat tarih aralıkları ve gidiş amacı belirtilmelidir)
  • Güncel tarihli şirket evrakları (Vergi levhası, imza sirküleri fotokopileri)
  • Şirket veya şahsi banka hesap özeti (Son 3 aylık hareketliliği gösteren, en az 30.000 TL bakiyeli, kaşe, ıslak imzalı ve banka imza sirküleri fotokopisi ile)
Özel Şirket Çalışanları
  • Şirket yazısı (Konsolosluğa hitaben Türkçe, Fransızca veya İngilizce olarak kaleme alınmış dilekçe şirketin antetli kağıdına kaşe ve ıslak imzalı olarak hazırlanmalıdır. Seyahat tarih aralıkları ve gidiş amacı belirtilmelidir)
  • Güncel tarihli şirket evrakları (Orijinal veya e imzalı güncel faaliyet belgesi, sicil gazete, vergi levhası, imza sirküleri fotokopileri)
  • SGK 4A işe giriş bildirgesi ve SGK barkodlu 4 A hizmet dökümü (e-devlet şifrenizle temin edebilirsiniz)
  • Maaş bordroları (Son 3 aylık, ıslak imzalı ve kaşeli)
  • Şirket Banka hesap özeti (Son 3 aylık hareketliliği gösteren, en az 30.000 TL bakiyeli, kaşe, ıslak imzalı ve banka imza sirküleri fotokopisi ile)
Sözleşmeli Danışmanlar ve Emekliler İçin Fransa Ticari Vizesi

Danışmanlık sözleşmesi (Noter onaylı iş sözleşmesi veya belirli-belirsiz süreli iş sözleşmesi fotokopileri)

  • Şirket yazısı (Konsolosluğa hitaben Türkçe, Fransızca veya İngilizce olarak kaleme alınmış dilekçe şirketin antetli kağıdına kaşe ve ıslak imzalı olarak hazırlanmalıdır. Seyahat tarih aralıkları ve gidiş amacı belirtilmelidir)
  • Güncel tarihli şirket evrakları (Orijinal veya e imzalı güncel faaliyet belgesi, sicil gazete, vergi levhası, imza sirküleri fotokopileri)
  • SGK barkodlu 4 A hizmet dökümü(e devlet şifrenizle temin edebilirsiniz)
  • Şirket Banka hesap özeti (Son 3 aylık hareketliliği gösteren, en az 30.000 TL  bakiyeli, kaşe, ıslak imzalı ve banka imza sirküleri fotokopisi ile)
  • Şahsi banka hesap özeti (Son 3 aylık hareketliliği gösteren, en az 30.000 TL bakiyeli, kaşe, ıslak imzalı ve banka imza sirküleri fotokopisi ile)
  • Emekliler için emekli maaşının yattığını gösteren son 3 aylık banka hesap özeti (En az 30.000 TL bakiyeli, kaşe, ıslak imzalı ve banka imza sirküleri fotokopisi ile)
Fransa Fuar Vizesi Ücreti Ne Kadar?

2023 Fransa fuar vize ücretleri konsolosluk vize harçları, başvuru merkezi koordinasyon ücretleri ve eğer herhangi bir vize acentesinden vize danışmanlığı alınıyorsa danışmanlık hizmet bedelinden oluşmaktadır. Fransa vize başvurularında tercihe bağlı olarak ek hizmetlerden yararlanmak isteyen başvuru sahipleri farklı hizmetler için farklı tutarlar ödemek durumundadırlar.

Fransa fuar vizesi konsolosluk harcı 12 yaşını doldurmuş başvuru sahipleri için 80 Euro olup Fransa vize başvuru merkezi koordinasyon ücreti 40 Euro’dur.

Fransa vize başvuru merkezi VFS Global servis bedeli ödemeleri Euro güncel kuru karşılığı olarak TL cinsinden yapılmaktadır. Döviz kurundaki dalgalanmaya bağlı olarak servis ücretlerinde farklılıklar yaşanmaktadır.

Türkiye’de ikamet izni bulunan yabancı pasaport sahiplerinin Fransa vize başvuruları sırasında ödemesi gereken Fransa vizesi konsolosluk harçları konusunda başvuru aşamasında temsilcilerimizden güncel bilgileri alınız.

Fransa vize başvuru merkezi servis bedeli ise bu ülkelerin vatandaşlarından standart olarak tahsil edilir. T.C vatandaşları için Fransa vize ücretlerinin tablosu aşağıdaki gibidir. Belirttiğimiz tutarlar acente hizmet bedellerini kapsamamakta, yalnızca Fransa konsolosluk harç ve başvuru merkezi servis bedellerini içermektedir.

 

Fransa Ticari Vize Ücreti: 120 €

 

Fransa Fuar Ziyareti Vize Ücreti: 120 €

 

Fransa Fuar Vizesi Kaç Günde Çıkar?

Fransa fuar vizesi başvuru sahiplerinin vize başvurularını seyahat tarihlerinden en az 1 ay önce yapmaları tavsiye edilmektedir. Başvuru sonrası konsolosluğun sizden ek evrak veya mülakat talep edebilme olasılığı vardır. Planlanan seyahatinizin aksamaması adına konsolosluğun çalışma yoğunluğu, ek değerlendirme süreleri ve randevu yoğunluğunu gözetmeniz büyük önem taşımaktadır.

Fransa Konsoloslukları ve Büyükelçiliği’nin vize işlem süreleri 10 ila 15 işgünü arasında değişmekte olup seyahat planının bu süreler göz önünde bulundurularak yapılması yararınıza olacaktır.

Fransa Vizesi hakkında her şeyi bize sorun!
-1 Oy 1 Cevap
1.08K görüntülenme Durumu yayınlanmak üzere'ye değiştirildi Fransa